Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in statističnih meritev, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih
Eurostudent.eu
Predstavitev

Predstavitev

EVROŠTUDENT oz. EUROSTUDENT je raziskava o socialno-ekonomskem položaju študentov, študijskih razmerah in mobilnosti. V raziskavo, ki je bila prvič izvedena konec devetdesetih, je vključenih že 30 držav širšega evropskega visokošolskega prostora.

Od prve raziskave do danes se je z bolonjskim procesom in poudarjenim pomenom socialne dimenzije v visokem šolstvu povečal tudi pomen raziskave same, kot tudi razumevanja socialnega položaja študentov v različnih državah evropskega visokošolskega prostora.

Bolonjski proces prav tako poudarja tudi primerljivost nacionalnih izobraževalnih sistemov, kar se odraža tudi v sami raziskavi, ki si za enega temeljnih ciljev zastavlja pridobitev primerljivih podatkov.

Z Bolonjsko deklaracijo so si države podpisnice zastavile skupni cilj - ob hkratnem polnem upoštevanju in spoštovanju različnosti nacionalnih sistemov izobraževanja in univerzitetne avtonomije – do leta 2010 z medsebojnim sodelovanjem izgraditi odprt in konkurenčen evropski visokošolski prostor, ki bo evropskim študentom in diplomantom omogočal prosto gibanje in zaposljivost, obenem pa bo privlačen tudi za neevropske študente. Cilj naj bi dosegli z različnimi ukrepi kot so vzpostavitev primerljivih in preglednih visokošolskih struktur in stopenj, vzajemno priznavanje relevantnih in primerljivih visokošolskih kvalifikacij, vzpostavitev medsebojno priznanih kreditnih sistemov in sistemov zagotavljanja kakovosti, spodbujanje mobilnosti študentov in visokošolskih učiteljev, razvijanje evropske dimenzije v izobraževanju ter večje konkurenčnosti evropskega visokega šolstva v svetu.

Pristojni ministri držav podpisnic se po podpisu Bolonjske deklaracije sestajajo vsaki dve leti, tako so na srečanju leta 2003 z Berlinskim komunikejem prvič omeni pomen socialne razsežnosti visokega šolstva v Evropi, ki se dodatno opredeli na nadaljevalnih srečanjih v Bergenu in Londonu. V  Londonu so leta 2007 vedno večji potrebi po primerljivosti sklenili tudi sledeče:

»Ugotavljamo potrebo po izboljšanju razpoložljivih podatkov o mobilnosti in socialni razsežnosti v vseh državah, ki sodelujejo v bolonjskem procesu. Zato prosimo Evropsko komisijo (Eurostat), da v povezavi z Eurostudent razvije primerljive in verodostojne indikatorje ter podatke za merjenje napredka glede na celoto ciljev na področju socialne razsežnosti ter mobilnosti študentov in osebja v vseh bolonjskih državah. Podatki na tem področju morajo pokrivati problematiko participatorne enakosti v visokem šolstvu kot tudi zaposljivosti diplomantov. To nalogo je treba izpeljati v povezavi z BFUG, poročilo pa naj se predloži naši ministrski konferenci leta 2009«. (Londonski komunike)

S sodelovanjem Inštituta HIS in Eurostata se je pomen in obseg sodelujočih držav v nadaljujočih raziskavah povečeval. Slovenija je sodelovala v raziskavah EVROŠTUDENT II, III, IV in V letošnja raziskava v sklopu projekta EUROSTUDENT VI bo izvedena med aprilom in junijem 2016.